2012. március 11.

Kelt- túrós batyu



Eme finomság mai vasárnapi menü harmadik fogása, desszertként.
Legjobban kelt tésztákat szeretek készíteni. Annyira jó érzés, mikor a tészta gyönyörűen megkel, ruganyos, sima lesz.. :)
Elég kiadós adag, ezért ha kész és kihűlt, bátran le lehet fagyasztani egy dobozkában és később kiolvasztható.
Micsoda öröm tud lenni!

Lássunk is hozzá!

Hozzávalók:

80 dkg liszt
13 dkg olvasztott zsír v. 15-18 dkg olvasztott margarin
2 tojás
5 dkg élesztő ( 1 cs instant, mindig futtassuk fel )
kb. egy marék cukor
4 dl tej
csipet só

A töltelékhez:

50 dkg túró
ízlés szerint cukor
1 citrom héja
2 tojás
aki szereti, mazsola


Elkészítés:

Az élesztőt 1 kk cukorral a meglangyosított tejben felfuttatom. A lisztet, a zsírt, a tojást, az élesztőt, a cukrot és a sót összekeverem. Én dagasztógépet használok, ezeket mindet beletöltöm. 1,5 órát dagaszt és keleszt. Ha nincs nem gond. Egy keverőtálban ugyanezt megtehetjük. A dagasztás fontos, szánjunk rá időt. A tészta legyen szép sima és gömbölyű. Letakarom és míg duplájára nem nő, kelesztem.
Ezután lisztezett deszkán kinyújtom ujjnyi vastagra. Késsel kockákat vágok belőle, majd ezeket megtöltöm a bekevert túróval és batyukat formálok belőle. Még egy picit hagyom kelni a deszkán.
A sütőt 180°C fokra előmelegítem és halvány barna színűre sütöm őket. A tetejüket meghintem porcukorral.

2 megjegyzés:

  1. Húúúú, ez igen, ez istenien néz ki, mit nem adnék most egyetlen darabért, imádommmm:-))))
    Laza, könnyű, pont olyan amilyennek lennie kell, csorog a nyálam és éhes vagyok:-))))

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ronci! Most fedeztem fel a blogodat a gasztroblogok között és nagyon tetszik! Szeretnék neked így ismeretlenül adni valamit - ha elfogadod, nézz be hozzám és ismerd meg a részleteket! :-) Szép napot neked!

    VálaszTörlés